Un nou caz de cruzime in judetul Valcea

In dimineata zilei de duminica, in jurul orei 8.30 am fost trezit de un apel nu tocmai placut… Pentru ca duminica este ziua in care de obicei incerc sa „imi incarc bateriile”, spre norocul meu, apelul a fost preluat de sotia mea, dar cu toate acestea mi-a sarit somnul imediat…

Apelul era de la o fetita, care povestea, vizibil marcata, ca un barbat a zdrobit capul unui catel cu o caramida, pentru ca ii alergase un pui, martori fiind ea si alti copii. Oribila fapta se petrecuse vineri, intre timp copiii au incercat sa acorde ingrijiri animalului aflat in agonie dupa puterea si priceperea lor, dar realizand ca sunt depasiti de situatie si aflati sub amenintarea faptului ca persoana criminala ar putea reveni sa isi termine „ opera” au incercat sa gaseasca ajutor pe internet, ajungand astfel la numarul meu de telefon.

Avand in vedere ca locatia cu pricina – Copaceni, Valcea – se afla la aproape 60km de locul in care ma aflam am inceput sa facem imediat calcule, estimari de timp, etc… Avand in vedere ca era duminica si nu aveam sanse sa gasim un cabinet veterinar deschis, am decis sa mergem la fata locului, sa luam animalul si sa il ducem la veterinar adoua zi. Zis si facut, ii trezim pe cei mici, ne apucam sa ii pregatim de drum si cand sa iesim pe usa, primim al 2-lea telefon… criminalul a revenit, ducandu-si planul la bun sfarsit cu un topor, dupa care a aruncat cadavrul intr-un sac, din care l-au recuperat aceiasi copii.

Am hotarat sa nu mai mergem cu masina, deoarece nu mai aveam nevoie sa transportam catelul, sa ii lasam pe cei mici acasa si sa mergem cu motocicleta, pentru a ne deplasa mai rapid.

Am ajuns dupa aproape o ora la fata locului (motocicleta nu a fost cea mai buna decizie tinand cont de starea drumului), unde am gasit cativa copii ingroziti, traumatizati de cele intamplate, tamandu-se ca intr-o buna zi unul dintre ei ar putea pati exact ce a patit catelul, daca vecinul lor s-ar simti deranjat.

Vazand ca se intampla ceva, vecinul cu pricina, care pana atunci analizase situatia din spatele gardului, a simtit nevoia unor precizari, fapt pentru care si-a facut aparitia pentru a completa declaratiile martorilor. Toti cei prezenti am ramas stupefiati, cand ne-am dat seama ca acesta de fapt poza in mare salvator si iubitor de animale (care nu taie nici macar un porc) si ca de fapt a omorat catelul cu toporul din mila, ca sa ii scurteze agonia!

Din fericire am putut gasi agentii postului local de politie, unde am lasat o plagere, urmand ca dansii sa intocmeasca documentele premergatoare inceperii urmaririi penale, iar noi sa depunem restul materialelor pe care detinem in legatura cu acest caz.

Această prezentare necesită JavaScript.

Ne-am intos acasa cu un gust amar si cu certitudinea ca acel om, pe langa traumele deja produse, ramane sa tereorizeze pentru mult timp de acum incolo acei copii. Din pacate nu am avut prea multe cuvinte de incurajare pentru ei… ce sa le spun, ca acesta este sistemlul de valori pe care media il promoveaza, ca au avut nesansa sa se nasca intr-o tara unde „hinghereala” si cruzimea fata de animale sunt sport national? Ca „normalitatea” este dictata de majoritate? Cum as putea sa le explic de ce adultii intorc capul in alta parte si prefera sa nu vada ce se intampla atunci cand un animal este maltratat? Cum sa explic ca avem o lege de protectie a animalelor, sute de cazuri de cuzime si abuzuri si cu toate acestea foarte rar se intampla ca cineva sa fie tras la raspundere? Replica de despartire ma mai urmareste si acum…”va multumesc ca ati venit, ca ne asculta si pe noi cineva…” Da, am fost, i-am ascultat… dar ce se va intampla mai departe? Ce pot face ca acesti copii sa nu ramana cu un sentiment de frustrare, pentru a nu se transforma in „adultii care intoc capul”? Din pacate anumite aspecte nu le poate rezolva societatea civila. Sunt institutii ale statului care ar trebui sa consolideze increderea in justitie, intr-un sistem de valori sanatos, iar pentru asta ar trebuie in primul rand sa FUNCTIONZE. Dar nu numai… si voi astia, de va place sa va numiti „formatori de opinie”, atunci cand promovati anumite „proiecte”, cantand fara discernamant aceeasi arie (pentru ca interesul poarta fesul), ar trebui sa va ganditi cam ce „opinii” formati, cam care este societatea pe care o construiti pentru copiii vostrii… pentru ca este posibil ca intr-una din zile sa se intalneasca cu „vecinul” si sa ia locul catelului. Atunci replica „sistemul este de vina” nu stiu daca va va mai satisface. Pentru ca „sistemul” este asa cum noi ii cerem sa fie, iar voi i-ati cerut sa fie criminal.

 

  1. #1 by Veronica Gribnev on Iunie 14, 2015 - 00:36

    As dori mult sa facem tot posibilul ca acest criminal sa-si primeasca pedeapsa meritata.
    La care politie s-a facut plingerea ?

    • #2 by puicaniulian on Iunie 15, 2015 - 08:02

      S-a inceput cercetarea penala, este dosarul 1172/P/2015, la Parchetul de pe langa Judecatoria Horezu.

Lasă un răspuns

